zondag 25 maart 2012

' Wat heb jij gedroomd vannacht?' Blogtournee







Meeuwen

Ik droomde van een nacht op het strand, een nacht op het strand
Het zand dat tussen mijn bilspleet zat, was nat en schuurde wat met stukjes schelp

Ik droomde van een kwal in het zand 
een zeester op de rand van nat en droog 
en dat je loog
-wat ik geloofde omdat ik sliep-
dat dit geen film was maar echt gebeurd

Hand in hand liggend op het strand
waar het warme zand ons begroef
en de meeuwen vlogen krijsend uit het dekbeddons.

Rinske Kegel







Naar aanleiding van dit boek heb ik een bijdrage geleverd in een Woord/Beeld en in een gedicht. Dit Woord/Beeld is geĆÆnspireerd op het boek. Het gedicht schreef ik al eerder voor De Turing Nationale gedichtenwedstrijd, het zat in de top 1000 van beste inzendingen. Het sluit naadloos aan bij het thema van het boek. 
Ik heb wel eens gehoord dat er ergens een volk is dat de droomwereld als werkelijke wereld ziet. Dat vind ik een fascinerende en geruststellende gedachte. Als kind droomde ik vaak voorspellend en vond ik dat de gewoonste zaak van de wereld. Tegenwoordig gebruik ik mijn dromen in mijn creatieve werk. Het geeft ruimte aan die creativiteit. Ik ben altijd al gefascineerd geweest door de kracht van dromen. Ik schrijf ze vaak op, ik heb me erin getraind te kunnen vliegen in mijn dromen en dat kan ik iedereen aanraden!  Ik werd als kind al een 'dromer' genoemd. Mijn vader schreef ooit in mijn poesiealbum: 'je ogen dromen , naar binnen gekeerd, het is als een sprookje, niets wat je deert'. 
Ik betrek de nacht bij de dag, de beste combinatie voor creativiteit. Momenteel werk ik aan een manuscript voor een poĆ«ziebundel. Ook schrijf ik in opdracht gedichten op maat.

Ik raad u allen aan:  Lees dit boek. Veel plezier!


Rinske Kegel



Meer info:






Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen