maandag 27 mei 2013

Dit Is De Dag

luisterlinkje

snelgedicht op radio 1


Liefdesliedje



Nog steeds verliefd ben ik na vele jaren

maar geen polonaise aan mijn lijf

al ben ik nog zo'n lekker wijf



mijn geliefde ging naar de groenteboer

voor aardbeien om de lust op te wekken

maar die waren nog niet rijp

en om de tijd niet verder op te rekken

kwam hij terug met een wonderpil



we kunnen toch wel een gokje wagen

en niet meer over hoofdpijn klagen

en het gewoon proberen en anders ga ik

binnenkort naar Braziliƫ emigreren

zo houdt mijn man zijn poot goed stijf

en zegt of je nou een lied zingt in de kerk

of in de kroeg zolang je er maar in gelooft

en kijkt verlekkerd naar mijn lijf



ik ben sprakeloos hij is zijn overhemd

al los aan 't knopen ik geef nog steeds geen kik

in zijn uitgestoken handpalm ligt de pil

met zijn andere hand slaat hij het dekbed open

en ik slik





Rinske Kegel


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen