woensdag 23 april 2014

Genomineerd gedicht Elly Blom Poëziewedstrijd 2014

Vandaag kreeg ik de bundel met het genomineerde gedicht in de brievenbus.
Maar wat schetst mijn verbazing? Ze hebben het onder mijn pseudoniem geplaatst.
Ik doe alleen aan pseudoniemen die niet bekend worden gemaakt.
Zo werken de meeste poëziewedstrijden.
Vreemde gang van zaken, maar goed het gaat om het gedicht en nu staat mijn naam er wel onder.

Per ongeluk expres

We zetten ons met onze stevige achterwerken
neer op elfenbankjes, probeerden met onze
grote monden dauwdruppels op te vangen van
groen blad, omhelsden elkaar en staken 
daarbij vingers in oren en ogen en andere gaten

we likten elkaar als jonge hondjes
teveel geur teveel slijm teveel
en we droegen elkaars sokken
we knelden of zaten te ruim

we hebben ons per ongeluk expres vergist
en nu we dit weten kunnen we proberen
terug te keren naar het moment  voor 
het struikelen als naar onze jeugd

Rinske Kegel


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen